17.02.2012.

Less is more




 Da ne bude zabune, ovo gore nisu moje stvari već su slike nasumično odabrane sa Google-a.

Ovaj tekst je nastao iz jedne moje nedoumice u vezi sa količinom šminke koju današanje devojke koriste. Pod devojke u ovom slučaju podrazumevam osobe od 15 do 30 godina starosti. Većina njih poseduje zavidnu kolekciju raznoraznih ruževa, senki, pudera, lakova - čitav spektar svih boja koje možemo da zamislimo. Pošto većina tih stvari ima prilično kratak rok trajanja:
maskara - 6 meseci,
senka za oči – u proseku 18 meseci
puder- 1 godina
ruž – 1 godina,
pitanje je: kako im (i pored svakodnevnog šminkanja) uspeva da potroše sve te proizvode pre nego što im istekne rok trajanja? Da li ih bacaju (što je šteta) ili ih čuvaju mnogo duže od predviđenog roka, rizikujući da na taj način oštete lice (što je još veća šteta)?
Današnje devojke generalno koriste previše šminke, što doprinosi tome da u 29-oj godini izgledaju i do 10 godina starije.

Sva moja šminka može da stane u jedan neseser, konkretno ovaj: 
Šta sadrži: 1 tečni puder, 2 ruža, 1 sjaj za usne u boji i jedan bezbojni, 3 senke za oči, 1 crnu maskaru, 1 olovku za usne, 1 dvostranu olovku za oči, 1 korektor  i 5 lakova za nokte.
Kad god kupim nešto (bilo da je u pitanju šminka ili kozmetika), u svesku zabeležim datum otvaranja ambalaže da bih posle mogla da se snađem i da znam kada je nešto ‘zrelo za kantu’. Vreme prolazi brže nego što mislimo. 

I meni se ranije dešavalo da kompulzivno kupujem šminku i onda je, neupotrebljenu, bacam. Zato se danas trudim da ostanem u razumnim granicama. Ponekad kupim malo više lakova, ali računam da se oni ipak ne stavljaju na lice već na nokte, tako da je manja šteta ako i premašim rok trajanja za koju godinu.
A novac koji uštedim ne kupujući višak šminke potrošim na nešto drugo, na primer, knjige.

Ovo, naravno, ne treba shvatiti kao pridiku već kao zapažanje - svako je slobodan da troši svoj novac na ono šta hoće i u čemu uživa. Kada je šminka u pitanju, ja se držim one: Manje je više.

7 коментара:

  1. Ja od kada znam za sebe imam veliku kolekciju mazalica za usne, prvo su to bili sjajevi, a u poslednjih par godina sam prešla na ruževe. I ne mogu da zamislim da se ograničim na samo par nijansi ili na 3-4 ruža, tako da tu definitivno ne poštuje "less is more pravilo" :)
    Što se roka trajanja tiče, ne držim se baš striktno toga moram priznati, neke karminemkoristim i po dve godine i apsolutno im ništa nije, nisu promenili miris, boju, strukturu, ne bacam i uspem sve da ih potrošim, i živa sam i zdrava i dalje :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verovatno je u pitanju zavera kozmetičkih kompanija da na sve udare kraći rok trajanja, ne bismo li mi žene češće kupovale nove proizvode :-)

      Избриши
  2. heh, baš sam skoro pisala tekst pod istim naslovom ;)
    http://lovestylemagic.blogspot.com/2012/02/less-is-more.html

    a šminka, pa rekla bih da mi stane u još manji neseser :D šalu na stranu, uvek samo neophodni i omiljeni proizvodi, kad se jedom otkriju ni nema potrebe za eksperimentisanjem i daljim opsesivnim traženjem i samim tim gomilanjem :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U prvi mah se prepadoh :-) Onda sam otišla na tvoj blog i videla da je samo naslov isti i da si ti pisala o jednostavnosti uopšteno, dok sam se ja fokusirala na šminku.

      Избриши
  3. Eh... Jedna sam od tih koje imaju brdo šminke (ove prve dve slike pa puta nekoliko), a pre isteka roka je ne potrošim, ali čim se nečeg zasitim poklonim sestri i podelim drugaricama. I kupujem je zato što volim, kao što neki kupuju cipele... ili knjige. Ok, kupujem i knjige jer volim da čitam, ali šminka zauzima specijalno mesto u srcu mom :) Jednostavno mislim da to ne mora da isključuje jedno drugo. Potpuno razumem šta si htela ovim tekstom da kažeš, i ne shvatam to kao pridiku - to je tvoje zapažanje i skroz je ok. Samo sam htela da se prijavim da nas ima i van tog klišea :)

    ОдговориИзбриши
  4. Nekad sam gomilala sminku a mnogo toga retko koristila i onda tako par puta namazem stari karmin i krene neka alergija oko usana ili od maskare da mi suze oci,tako da sam se naucila pameti..sada kupujem samo tacno sto mi je potrebno/sve stane u jedan neseser i sve to koristim stalno

    ОдговориИзбриши