10.04.2013.

Face care


 Uživam u čitanju kozmetičkih postova i savetima i iskustvima drugih žena. Znam da smo svi različiti, tako da ne odgovaraju svima iste stvari, ali sam ipak htela da vam predstavim svoj način nege. Koliko god kukala na pojedine delove svog tela, moram da priznam da sam dobro prošla što se tiče kože lica jer uglavnom nisam imala problema, čak ni u pubertetu. Nisam sklona bubuljicama, mitiserima i sličnom, verovatno zato što imam suvu kožu i to je možda jedini problem jer joj zimi treba dodatna hidratacija. Spadam u osobe koje ne vole da stavljaju mnogo stvari na lice jer je to sve ipak hemija, pa se trudim da je svedem na najmanju moguću meru. Mislim da su genetika i način života (pušenje, stres, ishrana) najzaslužniji za naš izgled, pa tek onda kremice. Ipak, kako se trideseta približava, obraćam sve više pažnje i na to šta upotrebljavam. 
 Krenula bih od osnovne stvari, a to je hidratantna krema za lice.  Trenutno koristim ovu koju sam kupila u češkoj banji i vrlo sam zadovoljna. Hidrira, a nije teška niti masna, lepo se razmazuje, upija i daje licu diskretan sjaj tj. deluje sveže i zdravo. Sadrži ulje koštice kajsije, vitamin E i Q10. Krema za lice je verovatno najvažnija stvar od kozmetike jer je deo svakodnevice pa treba pažljivo odabrati. Gledam da uzmem onu koja odgovara mom tipu kože, pogledam i listu sastojaka na ambalaži. Ova je skoro potrošena (slika je od ranije), tako da ću uskoro morati da odaberem neku drugu. Pre ove sam koristila Nivea Aqua Sensation (intensive moisturization). Uzeću neku koja obavezno ima zaštitni faktor jer se bliži sunčano vreme. Ova krema je jedna od retkih koje sam kupila a da nema zaštitni faktor - htela sam da je isprobam jer sadrži tu lekovitu vodu po kojoj su Karlovi Vari i poznati, a ionako sam je koristila zimi kad nisam mnogo vremena provodila napolju, tako da mislim da nema neke štete. 
 Losion za skidanje šminke - nemam omiljeni, svaki put kupim neki drugi (dok ne otkrijem idealni), a trenutno je to ovaj od sibirskih trava (možda se sećate OVOG posta u kome sam vam govorila kozmetici bake Agafije koja ne sadrži parabene). Volim da koristim i vlažne maramice za skidanje šminke (Nivea, Valentina, Balea...koje god nađem).
Maybelline BB krema - neću vas gnjaviti njome jer su ostale devojke to mnogo stručnije opisale, samo ću reći da je neću ponovo kupiti iz jednog razloga: curi iz tube pa stalno moram da je držim naopako, mnogo je tečna. Nanosim je preko dnevne kreme i ima zaštitni faktor 30. Znam da ovo više spada u šminku nego u kozmetiku, ali pošto je krema, rekoh da i nju stavim. 
Oriflame gel za predeo oko očiju je ovde nekako zalutao pošto da retko koristim, uglavnom uveče malo namažem da bih osvežila taj deo lica. Inače ne kupujem gelove nego kreme jer mi treba nešto što hidrira.
Verovatno prepoznajete ovu Balea kremu za predeo oko očiju, a većina vas je sigurno i lično isprobala. Meni je ok, duuugo traje, ali mi je najbolja krema koju sam probala ona proizvođača Dar kozmetika (na slici ovde) koja je idealna suvu kožu, a spremljena je na bazi prirodnih sastojaka, tako da ću nju ponovo uzeti. 
Korff proizvode sam prvi put kupila prošlog leta i svideli su mi se, pa sam ih uzela ponovo. Roze kolekcija je namenjena suvoj i normalnoj koži.
Tonik za lice ne spada u neophodne stvari i ja ga koristim uglavnom leti kad je koža malo masnija - onda se u trenutku osveži ovim tonikom. Inače mi ne treba i priznajem da sam ga uzela jer volim da imam komplet.
Krema za čišćenje lica je, kao što piše, krema a ne gel i to mi se sviđa jer je gusta, dugo traje i ne isušuje kožu toliko. Verujem da svako sredstvo za umivanje bar malo isuši kožu. Ovu kremu koristim otprilike jednom dnevno, obično uveče ( a nekad se desi i da preskočim, pogotovo ako se tog dana nisam šminkala).
Masku za lice koristim jednom nedeljno i u proseku potrošim jednu godišnje (zato što nekad malo promenim i stavim neku od maminih ili sama smućkam nešto od voćkica). Godinama unazad koristim Avon Planet Spa, samo različite kolekcije. Ova sa tajlanskim cvetom lotosa je pri kraju. Jedino što me nervira kod ovih tubi je što se sve nekako isprljaju i onda te fleke ne mogu da se skinu pa tube deluju aljkavo - da li se i vama to dešavalo? Mislim da je došlo vreme da isprobam i neke druge brendove.
Verovatno većini vas ovo izgleda nedovoljno, ali ja funkcionišem s ovim. Zapravo, svi ovi proizvodi bi se mogli svesti na samo 2 koja su zaista neophodna: kremu za lice (koja se može mazati i oko očiju i po vratu) i sredstvo za umivanje.

Evo nekih principa kojima se vodim: Umerenost je ključ svega. Treba napraviti granicu između neophodnog i nepotrebnog. Ne šminkati se svakodnevno, lice mora da se odmori. Uveče leći ranije. Izbegavati zadimljene prostorije. Nositi naočare za sunce leti (i kad god uhvatimo sebe da žmirkamo). UV zraci prodiru i kroz oblake, pa treba zaštititi lice u slučaju dužeg boravka na otvorenom. Tu je i savet jednog mog profesora (koji i u četrdesetim ima divan ten i izgleda mlađe): Što manje hemije. Umesto kozmetičkog sredstva uzeti jagodu i njome preći preko lica. Kolutovi krastavca takođe pomažu, kao i umivanje kamilicom. Ne nasedajte na trikove proizvođača - njima je posao da vas ubede da vam je SVE neophodno. Ja ne primećujem da žene koje koriste preparate od tinejdžerskog uzrasta danas izgledaju mlađe od naših baka u tim godinama.
Koji su principi kojih se vi držite kad je u pitanju nega lica? Slobodno predložite nešto, volim da čujem predloge koji nisu podstaknuti željom (tj. plaćenim dogovorom) da se promoviše određeni brend ili proizvod :-)

14 коментара:

  1. Od toliko okoloocnih krema, mi imamo dvije iste :D Ali ja vise volim ovu baleinu, jer mi gel ne godi toliko ali stavim nekad jer ljepse hladi :)

    Ja samo idem okolo i pitam kakvo je prekrivanje kod bb krema pa eto..kakvo je kod ove maybelline? :) :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je ovo prva BB krema u životu, tako da ne znam s kojom bih je uporedila. Rekla bih da je neka srednja pokrivenost i mat je.
      Imaš kod Tanjice video gde isprobava na licu mesta 2 nijanse ove kreme pa pogledaj :-)
      Link: http://www.youtube.com/watch?v=f5cDNe6xu14

      Избриши
  2. divni proizvodi :) ovi korff mi deluju jako zanimljivi :)

    ОдговориИзбриши
  3. Lijepa ti je rutina za njegu lica :) Svi mi imamo neke svoje metode i proizvode kojih se držimo :)

    ОдговориИзбриши
  4. Lepa rutina :) ovaj Korff me je zainteresovao, bacam se u istraživanje!

    ОдговориИзбриши
  5. great post.

    kisses.

    Laura from http://de-norteasur.blogspot.com.es/

    ОдговориИзбриши
  6. Mislim da nega lica i kože uopšte, dosta zavisi i od mesta boravka.Naravno, životne navike, stres itd. se podrazumeva, ali meni se koža dosta oporavila generalno od kako sam se odselila iz Beograd. Samim tim, i potreba za svim ovim proizvodima se drastično smanjila. Ali evo neke osnove: krema (nekad je to i serum), antirid i sapun (koji uvek posebno pravim za lice).

    ОдговориИзбриши
  7. Dar kremica deluje zanimljivo, ne znam kako sam je previdela u ranijem postu.

    ОдговориИзбриши
  8. ja uvijek volim pročitati što drugi pišu i njihove oglede proizvoda. Naravno da svatko mora za sebe otkriti što mu odgovara i tako dalje, ali meni su općenito svi savjeti na području kozmetike korisni. Par godina se nisam nikako šminkala, pa sad recimo ponovno učim.

    slažem se što si rekla za korištenje prirodnih proizvoda, ako može oni su najbolji izbor. Ja sam ove godine dobile seboreju (preosjetljivost kože) i najbolje mi je čini mi se pomogla neka hrvatska krema skoro skroz od prirodnih sastojaka (med, propolis), a sve neke razvikane Vichy itd slabije. Pošto u cijenama nema razlike (sve su kreme za seboreju skupe), radije bi nešto prirodno. Često koristim maslinovo ulje za kožu, ali da je baš domaće.

    Mislim da je što se tiče starenja najbitnija genetika. Moji roditelji stvarno previše nikotina unose u sebe, ali opet ne izgledaju starije nego što jesu. Opet mislim da bi mlađe izgledali da ne puše, jer koliko primjećujem te cigarete stvarno postaruju ljude...no svaka koža je drugačija. Ima puno žena ne mogu im ni približno odrediti godine, iste su sa dvadeset i četrdeset. Ja sam imala nekakvih neugodnih iskustava na poslu kad sam određenim osobama rekla ti...tko bi rekao da se žena može uvrijediti ako joj kažeš da izgleda mlađe?

    Ja se ne mogu klonuti sunca jer ga previše volim. Jedino što su mi oči osjetljive, bez sunčanih sam skoro slijepa kao miš, ali opet ih ponekad izbjegavam jer sam čula da i kroz oči ulaze vitamini iz sunca. No, koristim kreme protiv UV zraka ljeti, zapravo dobro si me podsjetila da si kupim jednu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo ti hvala na ovom opširnom komentaru, vidim da se slažemo.
      Ni meni taj Vichy nije nešto, probala sam par proizvoda i ne odgovaraju mi, mislim da imaju puno hemije.

      Избриши
  9. odlican post ;)

    <3

    http://elzanapjevic.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  10. Baš volim ovakve postove. :) Posljednjih nekoliko godina sam se baš mučila sa nekim crvenilom i perutanjem kože i svašta sam probala i ništa mi nije pomagalo. U nedostatku druge sam nekoliko dana koristila običnu Niveu i lice mi je postalo skroz pristojno. Još ne vjerujem da mi je ona tako pomogla, a od Vichyja i Eucerina mi je bilo samo gore.

    ОдговориИзбриши