The Night Circus


''Noćni cirkus'' Erin Morgenstern mi je bio otkriće 2014, zajedno s OVOM knjigom. Prethodne nedelje sam je pročitala po drugi put i nanovo uživala u njegovoj magiji. Satkan od mašte i snova, prepun očaravajućih detalja, Noćni cirkus je svakako roman koji od srca preporučujem (pominjala sam ga i u svom prvom YT videu posvećenom knjigama). 

Priča počinje nadmetanjem dvojice opsenara, iluzioniste Prospera i tajanstvenog Aleksandera, od kojih je svaki izabrao po jedno dete da ga, svaki po svojoj metodi, obučava za duel koji će pokazati nadmoć jednog, odnosno drugog. Mlada Silija Bouen, Prosperova kćerka, poseduje nesvakidašnji talenat da manipuliše stvarnošću, a njen protivnik Marko je kao dečak uzet iz sirotišta u Aleksanderovoj nameri da dokaže kako talenat nije toliko važan kao obuka. Za bojno polje odabran je neobičan cirkus koji je otvoren samo noću i na volšeban se način seli iz jednog mesta u drugo, svaki put iznenađujući i uveseljavajući tamošnje stanovništvo. Jedan od velikih ljubitelja cirkusa, reveurs, je i dečak Bejli iz malog mesta u Masačusetsu, koji u sama dešavanja unutar cirkusa biva upleten mnogo više nego što je nameravao. 

Pred očima nam promiče čitava plejada najrazličitijih likova, od kojih su neki prilično dragi, a neki pomalo bizarni, a svi veoma zanimljivi. Svaka rečenica je magična, jednostavna, a opet privlačna, zadivljujuća. Ako bi trebalo da izvojim neku manu, to bi bio moj utisak da u drugoj polovini knjige magija posustaje, umesto da se razbukti; knjiga ima oko 410 strana, što za mene nije mnogo, ali mislim da bi bila efektnija da je za nijansu kraća. Kod nas je objavljena u izdanju Čarobne knjige i mogli ste pre neku godinu da je kupite po banalnoj ceni na Sajmu knjiga (100-200 dinara), ali je sada rasprodata, što vam ostavlja mogućnost da je potražite u biblioteci ili kod prodavca polovnih knjiga, pošto ja svoj primerak ne dam. 

Citati: 
''Tajne imaju moć, i ta moć se smanjuje kad se tajne podele s nekim, pa ih je najbolje čuvati, i to dobro. Ako podeliš tajnu, makar i samo sa jednom osobom, ona će se promeniti. Još je gore ako je zapišeš, jer ko zna koliko će je očiju videti ispisanu na papiru, ma koliko da paziš na nju. Zato je najbolje da čuvaš tajne kad ih imaš, za njihovo dobro, a i za tvoje.'' 
''Zbog toga, delom, danas u svetu ima manje magije. Magija je tajna, a tajne su magične, uostalom, minule su godine i godine učenja i deljenja magije. Zapisivanje magije u fine knjige koje s godinama nakupe prašinu oslabilo ju je, malo-pomalo joj je oduzimalo moć. To je verovatno bilo neminovno, ali ne i neizbežno. Svi greše.''

Коментари

  1. Isti su nam utisci.
    Ja sam je pročitala prošle godine, slučajno sam na nju nabasala u biblioteci i oduševila se, baš magična i posebna knjiga.😊

    ОдговориИзбриши

Постави коментар