Čitalački planovi za 2019.


Rešila sam da u 2019. ne budem mnogo ambiciozna - ovog puta nemam kilometarski spisak knjiga za čitanje jer sam svesna da dolaskom bebe neću imati vremena ni da se naspavam/operem kosu, a kamo li da čitam do mile volje. Možda ako mi zapadne neki bebac koji mnooogo voli da spava, ali se ne nadam tome. 

Ove godine planiram da zakrpim 2-3 rupe u svojoj čitalačkog biografiji i da pročitam Priču o dva grada, Doktora Živaga i Majstora i Margaritu. Ne usuđujem se da širim listu i biću zadovoljna ako uspem da se izborim s ove tri. Takođe bih volela da štikliram neke naslove koji se već izvesno vreme povlače po mojim policama i za koje nemam nijedan valjan razlog zbog kog ih odlažem - Fotelju na Seni (Amin Maluf), Kroz vasionu i vekove (Milutin Milanković), Šum vremena (Džulijan Barns, dobila ga za rođendan 2017.), kao i dva Vulkanova klasika - Let iznad kukavičjeg gnezda (Ken Kizi) i Opasne veze (Šoderlo de Laklo). Na poslednjem Sajmu sam postala vlasnica 4 knjižice Roalda Dala, pa očekujem da ću se i s njima družiti jer su pitke i nisu obimne. 

Volela bih da odvojim vremena da pročitam Stajnbekove Plodove gneva (tako to biva, kupim nju i O miševima i ljudima i ovu tanju pročitam odmah, a debeljuca se vajka na polici bar 2 godine). Tu je i Papagajeva teorema koju sam maznula od sestre jer je ona nikada neće pročitati (a, kako sam krenula, neću ni ja). Sad moram da stanem jer nema smisla da širim spisak na desetine naslova, moram da se kontrolišem i ne postavljam previsoke ciljeve. Ne učestvujem u Goodreads izazovima, kao što su ''pročitaj 50 ili 100 knjiga godišnje'' jer osećam da bih upala u zamku i koncentrisala se na kvantitet, odnosno dostizanje zacrtanog broja, pa bih se davila u trilerima i limunadama jer se brzo čitaju. U ovim godinama mi je bitnije šta čitam, nego koliko čitam. 

Kada je reč o kupovini, silno želim da značajno proširim svoju kolekciju Agatinih knjiga (koja je prilično jadna za jednog ljubitelja kraljice krimića i broji svega 5-6 naslova). Za Novu godinu sam dobila Leš u biblioteci, smandrljala ga za 2 dana i onda stala da kriziram jer sam želela još Agate, a nisam ništa imala. Tako sam uzela Tragediju u tri čina, koju sam čitala pre 2 godine i ponovo je pročitala jer mi je ona bila na polici. Zato ove godine moram ozbiljno da se ponovim s bar 7-8 Agatica (mužu moj, zašto ne čitaš ovo?). Volela bih da kupim i nekoliko knjiga Aleksandra Tešića, budući da su one koje sam čitala bile iz biblioteke i nemam nijednu svoju. Medved i slavuj (Ketrin Arden) svi živi hvale, prelistala sam je i deluje mi kao nešto što bi mi se dopalo. Vatra i krv, priča o Targarjenima (Džordž R. R. Martin) uskoro izlazi i na srpskom, i naravno da ću je kupiti. Kad sam već kod Lagune, volela bih da uzmem i kojeg Malufa, odavno nisam ništa njegovo pridodala svojoj kolekciji. Kada je reč o domaćim autorima, slabo čitam ove moderne i okrenuta sam starijoj gardi, pa bih kupila Miku Antića, neku Kaporovu knjigu o Beogradu i Ršumove pesme da čitam s Ogijem. 

Da ne bude da samo nagomilavam, znajte da se i povremeno rešavam knjiga koje mi se nisu dopale/neću ih više čitati), Mislim da sad imam oko 30 knjiga za rashod. Nemam živaca da ih kačim po sajtovima za prodaju i cimam se za sitne novce, tako da ih poklanjam/prosleđujem. Na festival Čitam Čitaš odnela bih onoliko koliko mogu da ponesem, možda koju podelim i putem giveaway-a i to je to. Sigurna sam da ima ljudi koji će ceniti Kolibu ili Praško groblje

Dok traje zima, družim se sa zimskim knjigama - već sam čitala (i pisala) Zimu u hotelu smrti, Ledeni dvorac, Božićne i novogodišnje priče; ostaje mi Jedne zimske noći i, ako uspem da uglavim, prošle zime započete Ruske priče. Da li i vi vezujete knjige za godišnja doba? Ima li neka knjiga koju obavezno želite da pročitate u ovoj godini?

Bonus: 

Evo nekih ''zimskih'' knjiga o kojima sam svojevremeno pisala na blogu:

Osećaj gospođice Smile za sneg 

Propustiti Božić

Mrtve duše

Stara prodavnica retkosti

Noćni cirkus

Коментари

  1. Ja nikad nisam nešto posebno vezivala knjige za godišnja doba, već sam se rukovodila osećajem šta mi se u tom trenutku čita.
    "Doktor Živago" i "Opasne veze" ću sigurno čitati u ovoj godini. Ekranizacije su mi se mnogo dopale(Omar Šarif je božanstven) ,i verujem da knjige nisu ništa lošije. Samo se nadam da ćeš ih pročitati pre porodjaja i obradovati nas recenzijama😃.
    Moja kolekcija broji 45 Agatinih romana, ali ima tu dosta onih starih hrvatskih izdanja, i očajnički vapim za nekom novom knjigom sa finim koricama.Laguna često ima njene romane na onoj akciji 30% za članove kluba čitalaca. Mnogo mi je žao što su, u mom gradu, zatvorili Mladinsku knjigu, baš zbog Kristijeve,ali "Blic žena " će nas ovog proleća, svake druge subote u mesecu, obradovati njenim ljubavnim romanima i adaptiranim pozorišnim komadima.
    Slažem se da nekad treba udomiti po koju knjigu, ali sam iznenadjena da ti je "Praško groblje" na toj listi. Jeste da sam od Umberta Eka pročitala samo "Ime ruže", ali toliko me je oduševio da verujem da ni ostale knjige nisu manje vredne ponovnog čitanja i čuvanja.
    U trci sa brojem pročitanih knjiga često se gubi na kvalitetu i uživanju u istim.
    Pozz🎀

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Namučilo me je Praško groblje (to mi je 4. Ekoova knjiga koju sam pročitala), ne planiram da joj se vraćam, pa računam da je bolje da prosledim takve knjige nekome kome će se više dopasti. Ne mogu više da skupljam, moram redovno da pravim čistke ili ću biti zatrpana knjigama :-) Hvala za info, potpuno sam zaboravila da je Agata mogla da se nabavi uz novine, pretpostavljam da je to onaj manji format (kao Šerlok što je bio). Neko vreme su u bibliotekama bila samo ta hrvatska izdanja (njih sam najviše i pročitala), pa su se pojavila ona Narodne knjige, onda ona loša Politikina, pa je došla Mladinska knjiga i odskoro Laguna...

      Избриши
    2. I meni je "Praško groblje" bilo baš mračno, sumnjam da ću ga opet čitati. "Ostrvo dana pređašnjeg" i "Ime ruže" ostavili su najbolji utisak.:)

      Избриши
  2. Odličan plan, posebno pozdravljam odluku o "Majstoru i Margariti" i "Opasnim vezama", obožavam one knjige i nadam se da će se i tebi dopasti.:)
    Izgleda da sam od retkih razočaranih "Plodovima gneva", sigurna sam da ih nikada više neću čitati, ali zato "Istočno od raja" obavezno planiram da ponovim!:)
    Agatu sad ponovo objavljuje "Blic žena", romane o Poarou i adaptirane drame (kao što je napisala i Helena) - imam prethodnih deset knjiga iz te akcije (kao i "Šerloka"), nekoliko romana rasutih po različitim kompletima i pripovetke koje je svojevremeno objavljivala "Politika".
    Što se kupovine tiče, kod mene se to, nažalost, nikad ne da predvideti, ali nadam se da ću uspeti da za rođendan (ukoliko izađe do tada) uzmem "Vatru i krv" za svoju kolekciju, kao i da odem na Sajam u oktobru. Sve i da imam od čega, mislim da ne bih smela da kupujem više knjiga, već mi fale otprilike dve police da smestim ove nagomilane do plafona.:)
    Uvek imam okvirni plan za čitanje, ali tu stalno "uleti" neki nepredviđeni naslov.
    Upravo završavam jednu baš odličnu i biće prikaz u subotu, ima sličnosti sa Agatom, samo što je "megalomanskija". :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni se Istočno od raja dopala, kao i O miševima i ljudima, pa sam očekivala da će i s Plodovima biti slično. Već pune 2 godine ih ignorišem, uh.
      Ti i Helena ste se lepo obezbedile Agatinom kolekcijom dok ja ovde kukam i čekam Noć knjige, umesto da krenem u akciju prikupljanja. Vatru i krv obavezno kupujem, ne pitam šta košta. Nekako sam očekivala da će biti luksuzno izdanje (poput Sveta leda i vatre) i malo sam se razočarala kad sam videla ono na engleskom, deluje potpuno obično.

      Избриши
    2. Ove "novinske" kolekcije mogu sad da se nađu na Kupindu, a čini mi se i na sajmovima, kod izdavača (Liber Novus). Ima ih 10, a Šerloka 13. :) Izdanja su "džepna", lepa i mala, baš nekako skladna.
      Ne znam koliko planiraju da objave sad, u okviru nove kolekcije.
      Lično, san mi je ovaj komplet iz ukupno 24 knjige, koji je osamdesetih objavljivao zagrebački "Globus" u četiri kola.:
      https://img.halooglasi.com/slike/oglasi/Thumbs/161220/l/agata-kristi-komplet-sva-cetiri-kola-1-24-5425484550955-71781535236.jpg

      Избриши
    3. E, da, slažem se za "Vatru i krv" - još na Laguninom sajtu, u najavi, stoji da su ilustracije crno-bele, tako da me to malo razočaralo.

      Избриши
    4. Sad će da objavljuju svake druge subote u mesecu, sve do septembra. Počeli su u decembru Paviljon Grinšor, u januaru Paukova mreža, u februaru je Crna kafa sa Poaroom, zatim ide Ne očekivani gost, a onda kreću ljubavni romani pod pseudonimom Meri Vestmakot,od kojih sam, ranije, po bibliotekama, vidjala samo Divov hleb.
      Postoji ceo spisak na Facebook-u.
      Ja sam najviše volela izdanja Narodne knjige (loš povez, stranice ispadaju) i neko džepno izdanje u tvrdom povezu.
      Taj Globusov komplet ima na Kupindu.

      Избриши
    5. Čitala sam Divov hleb :-) Viđala sam izdanja Liber Novusa na Zemunskom keju, možda iskopam tamo nešto. Nekako izbegavam taj manji format knjiga, više volim onaj standardni, mada više i košta.

      Избриши
    6. Njihova izdanja imaju i kolporteri na Terazijama, na ulazu u podzemni prolaz, a čini mi se i kod SKC-a.:)

      Helena, "ugrabila" sam prve dve ("Paukova mreža" i "Paviljon"), malo me razočarao kvalitet papira, kao i format, za tu cenu, ali naslovi su dobri. Inače, moja mama čita "Blic ženu", tako da sam do sada zahvaljujući njoj nabavljala sve kolekcije (Agata, Dojl, Vern, "Velike spisateljice"), nego nisam znala koliko planiraju ukupno da izdaju i koji je spisak (nemam Fejs). Hvala.:)
      Znam da na Kupindu ima "Globusov" komplet, ali košta oko 24.000 dinara.:(

      Избриши
    7. To je pohvalno što nemaš Fejs😃,tako da neću da budem lenja i sledi spisak:
      9.2.Crna kafa (Poaro)
      9.3.Neočekivani gost(krimi)
      Ostalo su ljubavni romani:
      13.4. Divov hleb
      11.5.Nedovršen portret
      8.6.Odsutna u proleće
      13.7.Ruža i grm
      10. 8.Ćerkina ćerka
      14.9. Breme
      Inače Paviljon i Paukovu mrežu nisam uzela jer imam ona stara izdanja koja su bila na trafikama pre 15-ak godina.

      Избриши
    8. Naredne dve Crna kafa i Neočekivano gost su stvarno solidni krimići tj. , izvodjeni su kao pozorišne predstave.

      Избриши
  3. Sviđa mi se izbor za ovu godinu, posebno Majstor i Margarita. Čitala sam je u srednjoj školi, i mislim da ću i ja ove godine pročitati ponovo, čeka me na polici. Ja sam skoro završila sa Grof Monte Kristo i sad nakon nje ništa mi ne privlači toliko pažnju, i dalje razmišljam samo o Grofu :-). Knjiga je za sva godišnja doba. Preporuka za Agatu ako niste čitali, mada verujem da jeste, Deset malih crnaca :-)

    ОдговориИзбриши
  4. Taj Osećaj gospodjice smile za sneg mi deluje super nekako me fascinira taj naslov. Inače ja nikad ne delim knjige na godišnja doba nekako uzmem da čitam ono što me tad privlači bez obzira na vremenske prilike napolju. Možda zato što vremenske prilike ne utiču mnogo na moje raspoloženje. Nije se ni meni naročito svidela knjiga Praško groblje poprilično je knfuzna zbog mnoštva imformacija o bukvalno svemu. Nadam se da će ti se svideti Majstor i Margarita, ja baš volim tu knjigu i utrpila sam je svima u porodici da je pročitaju. :)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар