Tajni život velikih pisaca


Evo jedne prave poslastice za nas knjigoljupce - zbirka kratkih portreta nekih od najpoznatijih svetskih pisaca, među kojima ćete sigurno naći neke svoje miljenike. Autor, Robert Šnakenberg, poznat je po komičnim biografijama, pa kod nas odnedavno, uz Tajni život velikih pisaca, možete naći i Tajni život velikih reditelja (izdavač Evrobook). Šnakenberg je Amerikanac, tako da nije začuđujuće što je dobar deo pisaca pomenutih u ovoj knjizi s područja SAD. 

Knjiga ima 295 stranica, uključujući karikature u boji i skraćene biografije 41 velikog autora, napisane tako da istaknu one malo poznate činjenice iliti pikanterije iz njihovog života. Idealna je za one koji bi da se zabave i saznaju neki nov detalj, a mislim i da je sjajan poklon nekom ljubitelju knjiga. Među imenima pomenutim u ovoj knjizi su Hemingvej, Selindžer, Virdžinija Vulf, Kafka, Volt Vitman, Emili Dikinson, sestre Bronte, T. S. Eliot, Toni Morison i mnogi drugi. 

Čitajući ćete saznati da je Šekspir bio nemilosrdan zelenaš poput svog Šajloka, zbog čega je Tolstoj izazvao Turgenjeva na dvoboj, šta je Mark Tven izumeo, kako su se Tolkin i K. S. Luis lepo družili iako nijedan od njih nije bogznakako cenio stvaralaštvo svog prijatelja, koji je jedini poklon koji je Fokner prihvatao za rođendan, da je Luis Kerol bio preterano uredan i sve planirao unapred do tančina i još mnogo toga. 

Iskreno, neki autori, poput Sartra, postali su mi odbojni nakon čitanja biografije, tako da nemam veliku želju da se posvetim njihovim delima (bar ne dok utisci ne izlape), a ni Dikens nije bio ličnost za uzor (ne zbog toga što je imao ljubavnicu, to sam već znala, već zbog njegovog ponašanja prema H. K. Andersenu). Nije baš da vam neće odranije biti poznata nijedna stvar pomenuta u ovoj knjizi, ali verujem da ćete pročitati i nešto što niste dosad znali. Iskreno, postoji jedna osoba (od ove 41) o kojoj ama baš ništa nisam znala - Karson Makalers (mada sam naišla na njeno delo Srce je usamljeni lovac). Ne mislim da je to neki silan moj propust - nisam dovoljno anglocentrična da bih se zanimala baš za svakog američkog autora i smatram da među njima ima onih koji, da su živeli u nekoj manje bitnoj državi, uopšte ne bi postali slavni. 

Šakenberg se obilato koristi humorom i igrama rečima (zbog čega mislim da je prevodilac pred sobom imao pravi izazov). Ja sam čitala u proseku 2 do 3 poglavlja dnevno jer nisam htela da se preopteretim informacijama i pomešam ih u glavi. Pretpostavljam da bi još bolje bilo čitati o jednom autoru dnevno. Silno sam se zabavila uz ovu vickastu knjigu, te je i vama preporučujem. 

Коментари

  1. Videla sam obe knjige na Sajmu ali nisam mogla bas da zamislim o cemu se tu radi. Hvala na preporuci! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Sjajna preporuka!
    Ja sam tu i tamo nalazila na tekstove sa zanimljivostima o slavnim piscima, ali nisam znala da postoji knjiga.
    Posebno me zanimaju sestre Bronte i Kafka.
    Jedva čekam da je nabavim!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. O svakom piscu bude otprilike 4-5 strana (zavisi od toga koliko je bio ''zanimljiv'' tj. ekscentričan, haha). Pošto knjiga nema ni 300 strana, a 40ak autora, ne može mnogo da se raspiše o pojedincu. Ali je svakako probrano ono najinteresantnije :-)

      Избриши
  3. Obožavam biografije umetnika tako da je ovo baš za mene. Po vickastom pristupu i ilustracijama, malo me asocira na "Enciklopediju buntovnika" i "Enciklopediju najgorih đaka", tako da deluje baš prijemčivo i simpatično.:)
    Inače, problem sa biografskim pristupom (od koga su na studijama gledali da nas u što većoj meri operišu, jer, mada često pomaže pri tumačenju, uglavnom ipak zavodi na stranputicu) rešila sam tako što uvek gledam da razdvojim ličnost i delo. Naprosto, govorim sebi kako su svi oni bili ljudi sa manama i vrlinama, a zbog prirode svog zvanja i genijalnosti, uglavnom veoma, veoma teške ličnosti. Ako bi gledali privatan život, ostali bi uskraćeni za šansu da upoznamo toliko odličnih stvari koje su ostavili za sobom. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam, i ja se trudim da razgraničim te stvari, a većina ionako nije bitna. Npr. baš me briga što se Volt Vitman ložio na grub, kamiondžijski tip muškaraca :-D S druge strane, veoma su me razočarali Salman Ruždi i Herta Miler (njih nema u ovoj knjizi), koji su javno podržali bombardovanje Jugoslavije i njih, otkad sam to saznala, ne mogu da smislim, a ne da kupujem njihove knjige. Doduše, od Ruždija sam prethodno bila pročitala nekoliko (kao i od Gintera Grasa), tako da nisam ostala uskraćena za njegova dela. Nekako, sve bih mogla da svarim i prenebregnem sve mane, ali izjave uperene protiv svog naroda ipak ne mogu.

      Избриши
  4. Baš deluje kao da ima mnogo zanimljivosti u knjizi i sad me jako zanima sve ovo što si navela do pola. Nije ni meni poznat taj autor iako sam čula za naslov te knjige što je poprilično čudno. Što se tiče pisaca i njihovih biografija mislim da je malo njih sa besprekornom biografijom , ali nekako razumem to da ti je neka od tih ličnosti odbija i da preko nekih stvari ne možeš preći iako za nekog drugog pisca oprostiš možda i gore stvari.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma mogu. to me odbije samo privremeno, a posle zaboravim:-D Neću ja bataliti Dikensa jer je bio namćor ili tako nešto. Napisala sam u gornjem komentaru Isidori s kojim piscima više ne želim da imam posla.

      Избриши
    2. Aha ja sam to napisala zbog Sartra , jer kažeš da ti je odbojan ja iskreno nemam pojma šta je on radio u svom životu. Čitala sam samo da je imao ljubavnice i da nije hteo da kma dece.

      Избриши

Постави коментар