Lista knjiga 2021.

 


Iako smo na pragu trećeg meseca, tek danas sam se malo pozabavila kreiranjem liste knjiga (nije baš da ih se redovno pridržavam, ali volim da imam), te hajde da s vama podelim šta bih volela da pročitam i šta planiram da kupim u ovoj godini. 

Kao što vidite na kolažu iznad, naslovi koje planiram da nabavim (najpre sam otkucala nabacim) su Kosingas trilogija koju sam čitala pre deset godina, ali nikad nisam nabavila svoje primerke, potom Prust koji je sramno nezastupljen u mojoj biblioteci, dva-tri Markesa (Zao čas, Patrijarhova jesen), malo Orvela (Sveštenikova kći i/ili Kataloniji u čast), Tolkinova biografija (i još ponešto njegovo, nadam se), klasici Otvorene knjige (Dikens, Igo), Antologija američkih priča; Dereta je objavila Kazancakisa, a njihova izdanja vredi imati (tu je i Prever, kao predstavnik poezije). Ovde bi valjalo da stanem jer bih mogla da nabrajam do sutra, i da se pozabavim knjigama koje već imam i koje čekaju da budu pročitane. Nisam neko ko se oseća zatrpanim silnim nepročitanim knjigama koje ima u posedu i volim da ih imam i gledam na policama jer verujem da će svaka od njih pre ili kasnije doći na red. I svakako bar jednom godišnje pretresem police i odvojim ono za šta procenim da mi više neće trebati. Volela bih da jednog dana imam biblioteku od hiljadu knjiga, ali probranih od kojih će sve i jedna imati svoje mesto i činiti me srećnom. Da nisam pravila čistke, odavno bih premašila taj broj, ali se trudim da ne nagomilavam i trenutno sam vlasnica/roditelj između 600 i 700 knjiga. Volela bih da ove godine bude i Sajma knjiga, makar i pod maskama. 

Da pređemo na listu za čitanje iliti TBR, među njima imam neke koje se vuku godinama, a zaista imam želju da se družimo: 

- Avanture Artura Gordona Pima / Edgar Alan Po

- Vaskrsenje / Lav Nikolajevič Tolstoj

- Priča o dva grada / Čarls Dikens

- Evgenija Grande / Onore de Balzak

- Iznad želje / Pjer la Mir

- Odabrane priče / Džon Čiver

- Japan iznutra / Ilja Musulin

- Citadela / Arčibald Kronin

- Gorolom / Aleksandar Tešić

- Deca bestragije / Uroš Petrović

- Kroz vasionu i vekove / Milutin Milanković

- Plodovi gneva / Džon Štajnbek

- Priče o čudnovatom / Ransom Rigs

- Tamni cvet / Džon Golsvordi

- Prozraci / Svetlana Velmar Janković

- Od Gaba do Marija / Anhel Esteban

I dalje: Zakon o deci (Ijan Makjuan), Ostavljeni (Tom Perota), Pismo iz Amsterdama (Borislav Čičovački), Opasne veze (Šoderlo de Laklo), Umeće ratovanja (Sun Cu), Smrtonosno bela (Robert Galbrajt). 

Trenutno čitam Viteza sedam kraljevstava (Egg&Dunk novels), danas ću je završiti, Bože zdravlja (mislim da neću pisati utiske ovde jer trenutno pišem o Stubovima zemlje), pa ću se pozabaviti nekim od naslova sa ove liste. Tokom prošle godine sam malo zanemarila čitanje i jedva čekam da nadoknadim propušteno, vratio mi se polet. 

? Pitanje za vas: Pravite li liste i da li uspevate da ih se pridržavate?  

Коментари

  1. Odlična lista!:)
    Posebno mi je drago zbog Kazancakisa ("Poslednje iskušenje" je među najboljim romanima koje sam ikada pročitala, zaista nesvakidašnji, ali briljantan i majstorski pogled na temu Hristovog stradanja; preporučila bih od srca i Skorsezeovu ekranizaciju koja je, uprkos kontroverzama, divan film sa fantastičnim glumcima i muzikom).
    Što se Prusta tiče, moram napomenuti da je "Jedna Svanova ljubav" tek središnji deo prvog romana iz ciklusa "U traganju za izgubljenim vremenom", a koji se zove "U Svanovom kraju", mada je poslednjih godina najčešće štampaju odvojeno. Ona može biti dobra za prvu upoznavanje sa Prustovim stvaralaštvom, ali meni lično je previše "isečak" iz opusa. Inače, Laguna je očigledno birala "mekše", komercijalno prijemčivije primere, evo sad su i Zolu konačno objavili i to baš "Kod Ženskog raja".
    Moram priznati da te potpuno razumem što se čistki tiče, jer se sve više osećam "zatrpano" knjigama (ne smem ni da kažem koliko naslova broji moja biblioteka) za koje nisam sigurna hoću li uopšte stići, niti imati volje :( da ih pročitam.
    Jao, "Vaskrsenje" je i meni na listi već "sto godina".:) "Opasne veze" su odlične. Avanture Danka i Egona sam čitala pre nekoliko godina, svidele su mi se, mada nama željnim Martinovih novih pisanija sve dođe kao poručeno. I, da, jedva čekam da čujem utiske o "Stubovima zemlje"!:) Meni se taj roman mnogo dopao, serija nešto manje.

    Liste pravim, ali ih se veoma retko pridržavam.:)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар