The Luxe


Raskoš Ana Godbersen

Razmišljala sam da se otarasim ove knjige - pročitala sam je pre nekoliko godina i sećam se da je bila ok, ništa specijalno, a znate da redovno pravim čistku ne bih li izbacila naslove koje ne planiram više da čitam i napravila mesta za nove knjige. Iskopam ja, dakle, ovu Raskoš, otvorim, kad unutra posveta za moj 25. rođendan. I kako onda da je se odreknem? Prihvatim se ja ponovnog čitanja jer sam zabagovala s Umbertom Ekom i mogu vam reći da ova knjiga uopšte nije loša. Svi je upoređuju s Tračarom jer govori o potomcima bogatih porodica na Menhetnu, ali mislim da je ipak bolja od nje (ja sam pročitala prvi deo serijala Tračara i tu stala). Opisuje nam život privilegovane omladine na samom kraju 19. veka, tačnije 1899. godine. 

Roman počinje sahranom Elizabet Holand, istaknute osamnaestogodišnje pripadnice otmenog društva, zlatne devojke i miljenice štampe. Utopila se u reci Hadson, ali njeno telo nije pronađeno. Autorka nas potom vodi nekoliko nedelja unazad i otkriva nam događaje koji su prethodili sahrani, kao i veliku Elizabetinu tajnu. Ona nije jedina s tajnom jer svi njeni prijatelji i poznanici imaju jedno lice koje prikazuju pred svetom, a drugo kada su sami, pa tako i Elizabetina buntovna mlađa sestra Dajana, raspusni verenik Henri, zavidljiva služavka Lina i prevrtljiva najbolja prijateljica Penelopa Hejs, čiji karakter potvrđuje izreku da prijatelje treba držati blizu, a neprijatelje još bliže. 

Utisci: Meni je prijala ova knjiga, nije zahtevna, ali nije ni banalna poput mnogih dela ovog žanra. Tu i tamo se provuče neki podatak o Njujorku tog doba, o pravilima ponašanja, pokoji opis raskošnih haljina i balova, ali ne preteruje u tome. Kao što ste verovatno i pretpostavili, više je ženska nego muška knjiga (znam da je moj muž nikad ne bi uzeo u ruke). 
Meni je držala pažnju, nema praznog hoda, autorka je Iepo izbalansirala odnos deskriptivnih i akcionih sekvenci, pa bi se mogla dopasti i onima koji nisu sličnih godina kao njeni osamnaestogodišnji junaci. Izdanje je Alnari i rasprodato je, ali je možete naći na Kupindu i sličnim sajtovima i, naravno, u biblioteci, što je u ovom slučaju bolja opcija nego kupovina. 

Коментари