Na mojoj polici

Još jedan grupni knjiški post je pred vama - ovog puta je tu malo drugačija literatura nego prošlog puta, imam čak dva ljubića tj. čiklit romana, jedan noviji triler i jednog proverenog nobelovca. Takođe sam pročitala ''Agoniju i ekstazu'' Irvinga Stouna, ali ta knjiga zaslužuje posebnu objavu, koju možete očekivati sledeće nedelje.  

Iza zatvorenih vrata (B.A. Paris, izdavač: Vulkan) je triler koji sam pročitala za manje od 24 sata. Grejs i Džek su savršen par - ona je ljupka domaćica, a on nestvarno zgodan i finih manira. Ali, samo naizgled. Ako posmatrač pažljivo obrati pažnju, videće da je Grejs stalno napeta, da je njen srdačni osmeh usiljen, da krišom baca poglede ka svom suprugu, a uočiće i činjenicu da se njih dvoje svuda pojavljuju zajedno. Čitajući, otkrićete kako izgleda živeti u paklu sa psihopatom, izbegavajući njegove zamke i neprestano razmišljajući o bekstvu iz te teške situacije. Solidan triler koji se brzo čita i pruža određenu dozu napetosti i iščekivanja da zlo bude kažnjeno na odgovarajući način. 

U pravom trenutku (Lusi Robinson; naslov originala inače glasi: A passionate love affair with a total stranger - kakav naziv, šta kažete) je limunadica za putovanja ili slične situacije aka mozak na ispašu i ni po čemu se ne razlikuje od drugih čiklit knjiga. Glavna junakinja je Šarlot, radoholičarka koju gadan prelom noge natera da miruje kod kuće. Tu su i njeni prijatelji, roditelji, baka i pas, šef u koga je zaljubljena, novi posao u najavi, kao i cimer, zgodni glumac po imenu Sem. Ja sam neko ko je ranije voleo da odmara uz romane Aleksandre Poter; Lusi mi se  manje dopala, ali to je verovatno zato što nemam više dvadesetak godina i tražim nešto manje lepršavo i naročito manje predvidivo

Prilika za ples (Deana Kameron) mi je čamila bar godinu dana na polici (uzela sam je na nekoj akciji), pa sam rešila da je pročitam i onda možda prosledim. Peper Makler živi u pozorištu Šansa otkad zna za sebe - njena majka Besi je tu radila, a potom i sama Peper, ne poznajući život van dasaka koje život znače. Vodvilj je na ivici opstanka, a novi vlasnik Robert, inače Peperina prva ljubav, sprema se da preuzme posao svog ostarelog oca. Radnja je smeštena u Njujork  početkom 20. veka i prilično je predvidiva, ne pružajući nam mnogo više od vikend romana. Doduše, možete saznati ponešto o funkcionisanju sveta zabave u to vreme, što je relativno zanimljivo, a pojavljuje se i čuveni Florens Zigfeld Mlađi, brodvejski impresario. Ja sam je, čini mi se, platila oko 25o din, tako da nije bila neka šteta; inače smatram da nema potrebe kupovati ovu knjigu. 

Čovek koji je hteo da bude kralj i druge priče (Radjard Kipling) tanušna je zbirka od 5 priča koje izazivaju malu dozu jeze u čitaocu jer sadrže dah natprirodnog. Centralna priča ove zbirke, Čovek koji je želeo da bude kralj, proglašena je najboljom pričom ikada napisanom na engleskom jeziku. Meni se najviše dopala poslednja, Najbolja priča na svetu, koja nagoveštava mogućnost prisećanja prethodnih života (pod pretpostavkom da postoji reinkarnacija, što ja ne tvrdim). Ostale priče su Fantomska rikša, Moja istinita priča o duhovima i Čudnovati doživljaj Morobi Džuksa.  Da skratim priču, jedan lep osvrt na mračnu stranu Indije koji sam čitala sa zadovoljstvom, mada i dalje više volim Kiplingovu Knjigu o džungli. Izdavač je ugašeni IPS, pa ako volite Kiplinga, zgrabite je dok ima. Moguće je da se određene priče mogu naći i u izdanju Otvorene knjige, edicija Horor klasici, pošto se tematski uklapaju u taj žanr, s tim što je ova potonja malo obimnija.

Коментари

  1. Evo me posle duge pauze (usled nedostatka računara i jednog, na kraju odbačenog, poslovnog angažmana), isprobavam novo (OK, polovno, ali izuzetno očuvano i brzo) sokoćalo nadoknađujući propušteno, redom. U međuvremenu je moja beležnica sakupila dovoljno tekstova za povratak, pa se, nadam se, već u subotu vraćam, a do tada da vidim kako su moje "musketarke" bile vredne!:)
    Sjajno si predstavila svaku od knjiga, volim ovakokoncizne - a sadržajne preglede. Od ponuđenog, Kipling me jedini zaista interesuje, pa odmah ide na listu. Hvala!:)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар