Zimske preporuke


Uveliko smo zagazili u decembar, pa sam odabrala nekoliko knjiga, odnosno predloga za čitanje ove zime - praznici nam stižu, napolju je hladno, tako da je ovo doba godine idealno da se kod kuće ušuškamo s dobrom knjigom. Neke od ovih naslova sam već pominjala u svojim videima, ali sam odlučila da ih navedem i ovde pošto ne gledaju svi Youtube. 

Snežna Latica i lepeza tajni (Liza Si) je dirljiv roman o ženskom prijateljstvu, smešten u tradicionalnu Kinu i opisuje težak položaj žena i njihovu ulogu u društvu podređenom muškarcima.

Hari Poter (Dž.K. Rouling)- serijal o neobičnom dečaku, njegovim danima u Hogvortskoj školi za veštice i čarobnjake i borbi između dobra i zla. Više puta sam čitala sve ove knjige, zapravo, baš sam juče započela Kamen mudrosti, posle nekoliko godina pauze. 

Božićna priča (Čarls Dikens) - ova zbirka obuhvata  kratkih priča u tužno-srećnom duhu Božića. Nazivi priča, pored Božićne pesme (A Christmas Carol) su: The Chimes, The Cricket on the Earth, The Battle of Life, The Haunted Man

Lav, veštica i ormar (K.S. Luis) - prvi (ili drugi) deo Letopisa Narnije, zavisi kako na to gledate. Odabrala sam ga jer je u njemu čarobna zemlja Narnija pod snegom i vladavinom surove zimske kraljice. 

Grrrim (Karen Duve) - volim da čitam bajke zimi, a danas vam predlažem njihovu alternativnu varijantu. Spisateljica je uzela neke od najpoznatijih bajki braće Grim i ispričala ih na svoj način. 

Poslednji ruski car (Robert Aleksander) - lepa i tužna priča o poslednjim danima carske porodice Romanov ispričana iz ugla jednog od zaposlenih koji su boravili u istoj kući sa zatočenicima. 

Dama s kamelijama (Aleksandar Dima Sin)  govori o nesrećnoj mladoj prodavačici ljubavi Margariti i posebnom odnosu koji je imala sa Armanom, koji nam priča ovu priču.

Čajna ruža (Dženifer Doneli) prikazuje nam težak i buran život mlade Irkinje Fione Finegan, mukotrpni rad u fabrici, romantične snove o zajedničkom životu sa piljarem Džoom, ljubav prema čaju i mržnju prema čoveku koji ju je lišio porodice. 

Oliver Tvist - još jedan Dikensov klasik, govori nam o sudbini najpoznatijeg siročeta na svetu. 

Božić Herkula Poaroa (Agata Kristi) - odabrana iz očiglednog razloga. Stari bogataš Simeon Li ubijen je u svojoj kući, u iznutra zaključanoj sobi, a glavni osumnjičeni su članovi porodice i posluga. 

Deda Pras (Teri Pračet) - još jedna avantura smeštena u uvrnuti Disksvet. U ovoj knjizi dadilja-vojvotkinja Suzan ima da obavi težak zadatak, lord Dauni iz Esnafa ubica dobio je ponudu koja se ne odbija, da ukloni Deda Prasa (u originalu se zove Hogfather), Smrt pokušava da podeli poklone deci...zabavno i komično i idealno za čitanje u periodu oko Božića. 


Коментари

  1. Odabrala si jako lepa dela, prave Božićne preporuke! Već neko vreme sam u potrazi za "Snežna latica i lepeza tajni", ali izgleda da ću morati da je naručim putem interneta. Neke od ovih knjiga već imam, ali nijednu nisam pročitala u celini. Razmišljam da započnem čuveni serijal Hari Potera, mada ne znam hoće li mi biti zanimljivo obzirom da imam 16 godina, a ranije ga nisam pratila.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Čarobna knjiga je pre dve-tri godine budzašto prodavala neka svoja izdanja na Sajmu (po 100 i 200 dinara), pa sam tada kupila Snežnu laticu, Noćni cirkus i još neke divne knjige, mislim da su ih rasprodali.
      Harija sam prvi put čitala sa 15-16 godina, meni nije bilo kasno tada, ali svi smo različiti. Prva knjiga je najdetinjastija u serijalu, a posle, kako Hari odrasta, postaju malo ozbiljnije i mračnije.

      Избриши
  2. Jako lepe preporuke. Najviše mi se dopada Agata Kristi koju obožavam. Moram da te zamolim da snimiš video/ napišeš post na temu knjiga koje govore o periodu 19. veka. U poslednje vreme mi se takve jako dopadaju, ali nijedna osoba iz moje okoline nema preporuke ;/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. Videću da snimim ako stignem (ovog meseca znam da neću moći).
      Agata je zakon, mogla bih uvek da je čitam :-D

      Избриши
  3. Sjajne preporuke, uzivam da te citam i gledam :) S obzirom na to da je sutra Noc knjige i da su Lagunina izdanja na lepom popustu, mozda bi mogao neki post/video na temu tvojih favorita iz Lagune, na sta da obratimo paznju od njihovih knjiga i sl. ovo je samo ideja, ako ne ove onda mozda sledece godine :) Veliki pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti mnogo na komentaru. Nisam stigla da pripremim ništa na tu temu, nadam se da će biti sledeći put. Kupiću ono što želim da imam u svojoj biblioteci, a to su nastavci romana koje volim, poneki klasik i nešto od domaćih autora, da ih ne zapostavim :-)

      Избриши
  4. Odlicne preporuke kao i uvek,Rusija i Dikens su neizostavni delovi svake zime.Interesuje me tvoje misljenje o knjizi Stara prodavnica retkosti,kada si pominjala Velika ocekivanja,uzgred si navela i nju,privukla mi je paznju,a utiske o njoj slabo nalazim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, ni ja je nisam nigde videla, nije toliko popularna kao druge Dikensove knjige. Lepa je i tužna, ne znam šta bih još mogla da ti kažem, a da ne pokvarim. Ja sam čitala pozajmljenu uz biblioteke, pa bih mogla ponovo da je pozajmim i uslikam radi recenzije. Hvala ti na komentaru i ideji :)

      Избриши

Постави коментар