Majske ruže i Džentlmen

Evo mene opet - ne znam da li sam vam rekla, ali će ovaj mesec (od sredine maja do sredine juna) biti posvećen istorijskim romanima, tako da ćete, pored Grčkog blaga, moći da čitate utiske i o nekim drugim knjigama tog žanra. Oduvek želim da uvedem malo reda u ovaj kupus od svog bloga, ali mi ne polazi za rukom. Nameravam da se bar naredna tri meseca držim određenih tema kada je o knjigama reč, pa ćemo videti kako ide. Ja ću nastaviti da čitam svašta, ali ću se na blogu držati određenih žanrova. 
Šta jedu vegetarijanci (ovo pitanje redovno dobijam, pa eto jednog primera). Jednom, kad me ne bude mrzelo, napisaću vam post o tome šta jedem, ali pod uslovom da me više ne pitate. 
Ovog Džentlmena sam snimila kad je izašao i htela sam da ga pročitam - govori nam o Lajonelu Sevidžu, mladom piscu (baš je mladac, 22 godine) koji se zbog novca oženio Vivijen Lankaster, ali je ostao bez inspiracije za pisanje. Misleći da je to zbog toga što se prodao, on s đavolom sklapa nekakav nazovidogovor da đavo uzme sebi Vivijen, a da Lajonelu povrati inspiraciju. Tu je i kliše od batlera, Simons, koji ne može a da vam se ne svidi, kao i Lajonelova buntovna sestra Lizi, i svi likovi čine naizgled jednu papazjaniju koja je simpatična, ali ne i neophodna. Provuče se tu i tamo koja misao o knjigama, odnosno ljubiteljima istih, što, kao i uvek, cenim. Rekla bih da su korice, bar po bojama, suviše pop art za moj ukus, pogotovo ako uzmemo u obzir starinsku atmosferu romana koja se naslućuje, ali vizuelno dočaravaju tu zbrku koja nastaje. Ima pred kraj i ljubavi koja mi je legla kao budali šamar i kezila sam se od uva do uva na izlive nežnosti između Lajonela i nećuvamrećikogadanepokvarim. Ukratko, ovo je štivo ''za iz biblioteke'', koje za mene ima šmek ''Fantaziranja doktora Oksa'' Žila Verna - ne umem da objasnim zašto, ali tako je. 
Sad sam zgodno uglavila mini recenziju knjige koja ne zaslužuje zaseban tekst (a i nije istorijski roman). Sad odoh da spremam ručak. Sledeće na blogu - Ben Hur. 

Коментари

  1. Baš se radujem pisanju o istorijskim romanima, pošto i sama mnogo volim taj žanr, dobro će mi doži nove preporuke!:)))) Inače, moram priznati da nisam imala pojma o postojanju romana "Ben Hur", dok je film - uz "Prohujalo sa vihorom" - omiljeno ostvarenje moje mame, pa sam ga od detinjstva do danas pogledala barem stotinu puta. Čula sam da je snimljen rimejk, ali to mi ni na kraj pameti nije da gledam, nekako doživljavam kao skrnavljenje, neke stvari ipak ne treba dirati. Knjiga me sad baš zainteresovala.:)
    A kad mene pitaju šta jedem, pošto sam takođe vegetarijanac, odgovorim:"Sve sem mesa.":) Izluđuje me što nas ljudi uglavnom posmatraju kao vanzemaljce, čak i sa nekakvim sažaljenjem. I ovu temu jedva čekam, ima se svašta komentarisati!:)
    Da, definitivno su ove korice pop-art, u suprotnosti sa radnjom koju si opisala.
    Slike su ti, po običaju, predivne. Jel' ovo sladoled iz "Mc"-a? Najbolji!:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ha! I mojoj mami je Ben Hur omiljeni film koga imamo na nekoj video-kaseti pa sam ga gledala milion puta, ali video mi ne radi vec jedno 10ak godina pa sad te kasete samo skupljaju prasinu, kao i video. :D Inace, takodje se radujem recenzijama istorijskih romana! :)

      Избриши
    2. Do pre neku godinu, svaki put kada je Božić ili Uskrs, emitovali su ovaj film i "Deset Božjih zapovesti". I onda sedneš, tri sata - tri sata, ne mrdaš iako znaš napamet.:)

      Избриши
    3. Da, da, sažaljenje ili čak misle da se prenemažem i da sam vegetarijanac da bih se istakla po nečemu :D Verovala ili ne, nijednom nisam gledala film Ben Hur jer sam mislila da je ratni. Sad kad sam pročitala knjigu, vidim da uopšte nije. Doduše, Čarlton Heston mi fizički ne deluje kao dobar izbor za ulogu Jevrejina, suviše je svetao, a ni ovaj novi glumac nije mnogo prikladniji, rekla bih. U knjizi su istaknute Hurove crte tj.čim mu čovek pogleda lice, odmah može da pretpostavi njegovo poreklo. Ja sam sitničava i smetaju mi takvi propusti tj. očekujem da bar glavni junak odgovara opisu u knjizi, a ne da uzmu nekog ko je evropskog porekla.

      Избриши

Постави коментар