House M.D.

Pominjala sam vam već da se ovog meseca družim s doktorom Hausom tj. da iznova gledam epizode serije koju sam nekad predano pratila. Ovu knjigu, tačnije Zvanični vodič kroz medicinsku seriju sam kupila još pre dve godine, ali ga nisam čitala sve dosad jer mi je znanje serije vremenom izvetrilo. Ipak treba imati u glavi dobar deo slučajeva, epizoda i likova da biste mogli kako treba da uživate u ovoj knjizi. 

Ljubitelji namćorastog lekara će ovde dobiti uvid u sve što se dešava tokom snimanja serije, intervjue s glavnim glumcima, fotografije sa snimanja, trikove kojima se scenografi služe. Saznaće i šta radi Hausov dubler, kako je tekla potraga za glumcima, gde nabavljaju mantile i svašta još. Na kraju imate i spisak svih epizoda (njihove nazive na srpskom i engleskom jeziku). 



Ovde je istaknuta paralela između Gregorija Hausa i Šerloka Holmsa. Većina gledalaca je već po imenima nerazdvojnog tandema Haus & Vilson, mogla fonetski to da poveže s dvojcem Holms & Votson. Hausove deduktivne sposobnosti u više navrata dolaze do izražaja (npr. Kameron promeni cipele na poslu i Haus odmah zaključi da joj se pacijent ispovraćao po njima; na osnovu  količina jogurta prati Kadin mensturalni ciklus; otima glumca iz serije koju prati jer je na osnovu snimaka zaključio da je ovaj bolestan). Osoba koja je pucala Hausu u nogu se preziva Morijarti, a pacijentkinja u prvoj, pilot epizodi se preziva Adler. Holms sebi daje oduška svirajući violinu; Haus svira klavir. Obojica uživaju opijate i obojici je neophodan stimulans koji im donosi rešavanje zagonetki. 

Radnja najvećeg broja epizoda smeštena je u fiktivnu bolnicu PPTH  (Princeton Plainsboro Teaching Hospital). Haus je na čelu dijagnostičkog tima kome dodeljuju komplikovane slučajeve i njegovi pacijenti su gotovo uvek u životnoj opasnosti. Usput odrađuje i regularne pacijente (na besplatnoj klinici) i tu imamo mnoštvo zanimljivih anegdota.

Ako ste ljubitelj serije, uz ovaj vodič ćete svakako saznati sijaset zanimljivih stvari - ja nisam znala čak ni to da se snimanje novca po zakonu smatra falsifikovanjem i da stoga moraju koristiti novčanice koje su veće ili manje od pravih, nikako prave. Bila sam zapanjena količinom pažnje koja se posvećuje svakom detalju - na setu se uvek nalazi medicinska sestra koju pitaju kako se sprovode određeni postupci; odeća glumaca i promišljeno biranje nameštaja za Hausov stan; za sve se izrađuju duplikati, sve se fotografiše i ništa ne prepušta slučaju. 

Haus je ateista, cinik koji stalno ističe da ''Svi ljudi lažu'', pacijente ne posmatra kao individue već isključivo kao slučajeve koje treba da razreši, ignorišući pravila i zakone koje će tom prilikom možda prekršiti. Zavisnik je od vikodina, leka kojim ublažava neprestani bol u nozi, a njegove seksističke opaske upućene ženama i koleginicama umeju da budu vrlo uvredljive. Uprkos svim manama, gledaocima je dopadljiv jer govori ono što misli i spasava živote. House M.D. je svojevremeno bila najpopularnija serija na svetu, doživela je 8 sezona, prikazivana je u 66 zemalja sa preko 80 miliona gledalaca. Toliko je uverljiva da su gledaoci saletali glumce tražeći medicinske savete (sad bi možda Haus dodao ''Nije serija uverljiva već su ti gledaoci glupi''.)

Sve u svemu, vrlo informativan vodič i bilo bi sjajno kada bi ovako nešto postojalo za svaku seriju. Izdavač je Evro Giunti, sadašnji Evro Book, tako da ga možete naći kod njih. 

Коментари

  1. Nisam znala za knjigu!:) Obožavam Hausa, tj. Hjua Lorija. Kakav lik, kakav glumac!:) Inače, nikad nisam odgledala seriju u kontinuitetu, ni redom, ali jednoga dana ću da zasednem i krenem. Sećam se prvog susreta sa likovima i pričom, svidela mi se pre svega zbog sasvim netipičnog pristupa "doktorskom" žanru, koji kao hipohondar nikad nisam nešto volela.
    Kad spominješ Šerloka, poslednjih par meseci gledam "Elementarno", vrlo neobičnu adaptaciju, ali i prilično samostalnu u odnosu na uzor. Baš uživam, dugo mi neki junak nije bio tako zabavan kao Džoni Li Miler, a Votsonovu igra Lusi Lu koju takođe volim, sve preporuke, dobra serija.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Knjiga je bila na sniženju neko vreme, ja mislim da sam je platila 450 din, što stvarno nije mnogo s obzirom na to da ima fotografije.
      Čula sam za ''Elementarno'' - mene malo nervira taj izraz koji trpaju Šerloku u usta, a u knjigama ga uopšte nema. Nešto ne volim Lusi Lu, ali mogla bih da pogledam bar jednu epizodu :-)

      Избриши
  2. Ni ja nisam znala za knjigu!Moraću da je nabavim jer verovali ili ne ja nisam odgledala ni jednu epizodu Doktor Hausa, iako mi je Hju Lori jedan od omiljenijih britanaca.
    S obzirom da sam u toj oblasti, nekad mi je stvarno preko glave serija sa medicinskom tematikom, posebno ako su ih radili amerikanci. Oni previše "šminkanju" za razliku od manje popularnih britanaca koji su na dalekom višem nivou. "Doktor Martin" i "Tihi svedok", koji su se davali i kod nas, su više po mom ukusu.
    Bivši Dekan mog fakulteta fizički, ali i po ekscentričnosti i genijalnosti dosta podseća na Doktor Hausa zbog koga je i dobio nadimak. A, kad se pridoda i to da je zbog prirode svoje bolesti bio prinudjen da nosi štap, utisak je kompletan😃!
    U suštini, sve te serije su bazirane na istinitim slučajevima, samo je scenario malo više prilagodjen široj publici.
    Dobro se sećam jedne vrlo popularne serije, koja se kod nas prikazivala pre dvadesetak godina, kad su naši gradjani, potreseni hapšenjem glavne junakinje pisali peticiju za njeno puštanje na slobodu i angažovali advokata koji je imao za zadatak da stupi u kontakt sa ambasadom latinoameričke države iz koje je došla pomenuta serija😃!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, ovde piše da su u seriju uvrstili retke slučajeve i bilo im je bitno da se svaki od njih bar jedanput dogodio u stvarnom životu, što odmah znači da je moguće. Pre Hausa sam gledala samo jednu medicinsku seriju (Čikago bolnica), ali se nje slabo sećam.
      Sećam se i ja Kasandrinih ''advokata'', išla sam u školu u to vreme, radnja se prepričavala po hodnicima na odmoru :-D

      Избриши

Постави коментар