Marsovac

Mark Vatni je član šestočlane ekipe poslate na Mars radi istraživanja. Zahvaljujući pogrešnoj proceni kolega koje su pomislile da je mrtav i pokupile se nazad na Hermes, brod kojim su došli, Mark ostaje sam na crvenoj planeti i tako dospeva u, blago rečeno, nezavidan položaj. Ovaj roman nam prikazuje Markovu borbu za opstanak i pokušaje da se izvuče iz smrtno opasnih okolnosti, usput pokušavajući da sačuva i zdrav razum dok se u pauzama zanima gledanjem serija iz osamdesetih, čitanjem romana Agate Kristi i slušanjem disko muzike koju su ostavile njegove kolege. Najveći deo predstavljen je u formi dnevnika, koji Mark piše za slučaj da ga neko jednog dana pronađe. Kao neko ko odavno nije imao prilike da uživa u nekoj svemirskoj pustolovini (još od Zvezde Kec A. Beljajeva u osnovnoj školi), uželela sam se malo čiste naučne fantastike i prilike da, bar posredstvom knjige, odlebdim malo na drugu planetu. Zahvaljujući činjenici da sam prvo gledala istoimeni film, Vatnija sam uglavnom zamišljala kao Meta Dejmona, premda je pomenuti astronaut evidentno mlađi od poznatog glumca. 


Dan sam započeo s malo čaja ni od čega. Čaj ni od čega se lako pravi. Uzmete vrelu vodu i dodate joj ništa. Pre nekoliko nedelja probao sam da napravim čaj od ljuske krompira. Što manje znate o tome, to bolje. 

Autor Endi Vir je po profesiji softverski inženjer i veliki ljubitelj istraživanja o kosmosu i njegovim tajnama, tako da se dobro pripremio za pisanje svog romana i snabdeo nas brojnim stručnim informacijama, od kojih su mnoge za mene španska sela, pogotovo one koje se tiču hemije jer sam u toj oblasti uvek bila tanka.


Pretvaram svoju mokraću u raketno gorivo. Lakše je nego što biste pretpostavili.

 Virov junak, Mark Vatni, inženjer je i botaničar, što mu je bilo od velike koristi kada se obreo napušten na Marsu.  Pored Markovih zapisa, deo knjige prikazuje nam i NASA ekipu na Zemlji, koja saznaje da je Vatni preživeo i na sve načine pokušava da mu pomogne i dopre do njega dok nije počeo da umire od gladi, kao i Markove kolege sa Hermesa. Svekolika javnost je obaveštena o Markovoj situaciji, koju zdušno prati i navija da se on izvuče. 

Marsovac je, uprkos početnim problemima i odbijanju izdavača, na kraju požnjeo veliki uspeh, tako da je Vir objavio i sledeći roman, Artemida, gde je radnja smeštena na Mesec. 

Utisci: Pozitivni. Informativno i na momente duhovito štivo; ne bih ga svrstala u laganicu zbog pomenute poplave informacija koje se tiču opstanka na Marsu (opisuje nam popravku stvari, brigu o usevima, hemijske reakcije pomoću kojih dobija vodu...), ali nije ni mnogo zahtevno. Simpatična knjiga. 

Коментари

  1. Gledala sam film, knjigu nisam citala, ali vidim da su utisci o knjizi kod svih generalno pozitivni. Sto se tice "Artemide", vidim da strani booktuberi kazu da je knjiga nesto losija od "Marsovca", ali da moze da se cita. Mene nesto ne privlaci ta tema, pa mozda se u buducnosti prihvatim izazova da ih procitam, ali za sada imam poduzi spisak koji me ceka. Odlican post! Hvala! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pretpostavljala sam da je Artemida lošija; verujem da pisac samo reciklira svoju priču o Marsovcu na neki način, tako da ne verujem da ću je kupiti, ali bih je uzela iz biblioteke. Hvala ti puno na javljanju <3

      Избриши

Постави коментар