April u Beogradu



Sigurna sam da postoji i bolji izbor za naslov današnjeg posta od pesme Zdravka Čolića, ali trenutno ne mogu ništa pametnije da smislim. Uz to, mislim da će sasvim odgovarati jer ćemo danas malo prošetati ulicama starog grada i posetiti jednu zanimljivu izložbu u centru. 
U četvrtak sam odskakutala do svog zubara na Dorćolu - sem dok sam se vraćala uzbrdo Skadarlijom - tad bi prava reč bila nabadala jer sam iz čista mira rešila da obujem cipele s platformom koje odavno ne nosim, a znate kako je u toj ulici kaldrma zgodna za svakog ko ne obuje patike. Ali, bio je divan dan i još uvek nema mnogo ljudi na ulicama kao kad pravo otopli, tako da je bila uživancija prošetati i uživati u pogledu na rascvetala stabla i šarmantne (i prazne) bašte restorana. 



U petak, to jest juče, sam posetila jednu veoma lepu izložbu, reč je o zaostavštini slikarke Olge Olje Ivanjicki, koju možete pogledati u Istorijskom muzeju. Spadam u ljude koji naginju klasici, ali sam upamtila da su mi se malobrojna Oljina dela koja sam dotad videla dopala, a i ona sama je bila jedna vrlo zanimljiva ličnost, tako da sam bez dvoumljenja rešila da posetim izložbu prvom prilikom. Fantastična kolekcija slika upotpunjena je i brojnim Oljinim ličnim predmetima, poput odeće, nakita, knjiga, posuđa, tako da čini jednu sveobuhvatnu celinu. 



Olja Ivanjicki je dete ruskih imigranata, odbeglih za vreme Revolucije, i najveći deo života provela je živeći u Beogradu. Sebi je u zadatak dodelila da beleži najznačajnije trenutke vremena u kom je živela i svog doživljavanja sveta. Meni lično se više dopadaju njene slike inspirisane renesansom nego pop art. 




Izložba je otvorena pre desetak dana, a možete je pogledati do novembra ove godine. Ture s vodičem su organizovane petkom u 17h, a cena pojedinačne ulaznice iznosi 200 dinara. Za obilazak je potrebno da odvojite dva sata, a poželjno je i više. Dodatne informacije možete naći na sajtu Istorijskog muzeja OVDE

Da ne bih sad zatrpala blog fotografijama (a uslikala sam ih poprilično), deo ću ostaviti za svoju Facebook stranicu i Instagram profil, pa ih možete tamo pogledati. Ja sam se veoma lepo provela i uživala u divnim radovima, tako da vam od srca preporučujem da posetite ovu izložbu. Uživajte u vikendu! 

Коментари