Sajam knjiga 2018 II deo

 Iako nisam planirala, ponovo sam se upustila u avanturu zvanu Sajam knjiga. Nažalost, drugi dan mog obilaska pao je u četvrtak (nisam mogla da se organizujem za neki povoljniji dan, a vikendom zaista ne želim da idem), što znači da sam upala u gomilu đaka koji su čoporativno došli sa školom i napravili gužvu, kao i svake godine. Doduše, dece bude i ostalim danima, neke škole svoju dovode ponedeljkom, druge utorkom, sredom, ali je opet najveća gužva četvrtkom, kada je zvanični školski dan. Takođe sam došla neposredno pre nego što je trenutno najveća rijaliti zvezda kod nas potpisivala svoju ''knjigu'', ali o tome zaista ne želim da trošim reči. Stoga nije ni čudo što sam se u ponedeljak mnogo prijatnije provela i taj dan (10-13h) ostaje moj omiljeni termin za posetu Sajmu. 

Ovog puta sam vam uslikala neke štandove, koliko sam uspela od gužve. Kontrast je nedavno u saradnji s Deretom izdao Starac i more (i dalje nemam tu knjigu), kao i Dostojno jest, zbirku priča napisanu s plemenitim ciljem, a to je da se sva sredstva od prodaje poklone obolelima koji su u terminalnoj fazi raka. Odmah uz Kontrast nalazi se i Arete, koji takođe ima interesantnih izdanja (poput Virdžinije Vulf), a meni je sad žao što nisam kupila knjigu Salvadora Dalija. Na poslednjoj slici imate na gomili moj ulov od četvrtka. 

Ponovo sam svratila na štand Evrobook da proćaskam s bivšim kolegama (ove godine su uglavnom bili novi radnici) i kupila Hari Poter i Dvorana tajni. Ja inače redovno kupujem Harija i na kraju ga uvek nekome poklonim, a meni ostaju stara izdanja koja sam kupovala dok su izlazila na trafikama i u prodavnicama početkom dvehiljaditih. Iako imam sve naslove, moj komplet je prilično rasparen, pa bih volela i da imam sva Evrobukova izdanja. Imaju neke nove naslove, meni Tajni život velikih pisaca deluje vrlo primamljivo (trebalo je da ga kupim!), a ne bih odbila ni Lagom, Sašenjku niti predivnu ediciju Zaboravljene priče, koje su mi, uz Harija, omiljena izdanja ove kuće. 



Svratila sam i na štand Mladinske knjige da vidim pošto je Agata, ali se i nisu nešto pretrgli od popusta (sajamska cena je 527 dinara, što i nije bogznakako povoljno za prilično jadan povez. Na sajtu košta oko 100 din više). Enciklopedije, koliko mi se čini, nisu nešto skupe. 



Urban Reads je objavio Priče o prkosnim Srpkinjama, vrlo zanimljivo izdanje (koje nisam mogla da prelistam jer je upakovano), to mi ostaje za neki drugi put. Tvrd povez i ilustracije, a cena je oko 1500, ne znam tačno. Tik uz njihov štand su Makondo i Beli put, koje sam ove godine posetila više puta i ostavila najviše novca ( za razliku od prošle, kada sam opajala Lom). Oko Marka Tvena obilazim već neko vreme i sada sam ga konačno uzela (3 romana u jednoj knjizi: Tom Sojer, Kraljević i prosjak i Jenki na dvoru kralja Artura), platila sam 1200 din i mislim da ne može manje pošto je u knjižarama oko 2000. Takođe sam uzela još dva naslova Roalda Dala (imaju ukupno 4, Matildu su rasprodali, a Veštica odavno nema). Htela sam da kupim dok ima; vidim da je Nova knjiga (ili Kosmos) počela da objavljuje Dalove knjige, ali ja tog izdavača zaista ne volim i ne kupujem njihova izdanja. 


 U ponedeljak se nisam mnogo zadržala u hali 4 tj. jedva da sam prošla kroz nju, tako da sam u četvrtak ostala malo duže, prošla kroz Makart (imaju knjiga na sniženju, ali one koje mene zanimaju nisu nešto snižene, npr. knjige grčke autorke Lene Mande koštaju otprilike isto kao na sajtu knjižare Vulkan, 700 i nešto din, odnosno, videla sam na štandu samo Pismo od zlata, a Kafu na užarenom pesku ne). Prošetala sam galerijom i površno pronjuškala po polovnim knjigama - da bi se sve lepo obišlo, trebalo bi pola dana) i kupila Tamni cvet Džona Golsvordija (200 rsd) i Kroninovu Citadelu (300). Geopoetika je ove godine zakazala, nemaju neke popuste, a cene na knjigama nisu napisane. Lično ne volim takvu politiku jer onda moram za svaku knjigu koja me iole zanima da pitam pošto je. Ja i na pijaci, kad kupujem voće i povrće, zaobilazim tezge na kojima ne pišu cene. Dereta ima fine popuste (30%), ali ću ipak sačekati sad već tradicionalno novogodišnje sniženje. Razmišljala sam da na štandu Službenog glasnika (koji meni uvek deluje nepregledno, ne znam zašto), kupim Teoriju književnosti jer je cena bila zaista pristojna (850din, tvrd povez), ali sam na kraju odustala. Na Vulkanovom štandu sam našla knjigu s nalepnicama za Ogija čija je puna cena 1100, a dobila sam je za 530, tako da se to zaista isplati. Samizdat je imao ok cene, ali sam na kraju kupila samo Emu Aleksandra Mekol Smita i to je najsavremenije delo koje sam kupila ove godine, čini mi se (inspirisano je istoimenim romanom Džejn Ostin). Na kraju ne uzeh Gospodara prstenova (Publik praktikum) jer na sajmu košta isto kao na sajtu, a mnogo je težak za nošenje. Nadam se da će promotivna cena ostati dok mi ne legne plata, pa da naručim. Strahor ima novu knjigu, Gorolom Aleksandra Tešića i zaista moram sledeće godine konačno lepo da se počastim na njihovom štandu jer stvarno želim sve te knjige (dosad sam čitala samo trilogiju Kosingas). Tanesi je izdao Dnevnike motocikliste (Če Gevara), bravo za njih. Više izlagača je imalo škart gomile - knjige s delimičnim oštećenjima po sniženim cenama, ali me mrzelo da kopam. 




Dragulj ovogodišnje kupovine mi je ovaj ilustrovani Pinokio (Beli put, 1000 din). Trudim se da ne upotrebljavam često reč prelepo, predivno, jer onda izgubi smisao, ali ovo izdanje je zaista takvo, što pokazuje i priznanje koje je ilustrator, Roberto Inoćenti, dobio za svoje delo (Andersenova nagrada). Kupila sam ga za sebe, ne za dete (ako ste to pomislili), a na mom Instagramu ste mogli da vidite kako izgleda. Pošto sam lepo pazarila kod njih, dali su mi i ove dve knjižice (na slici su pored Harija Potera) na poklon - Deca su sreća najveća i Sa planete srca

Mnogo lepih knjiga sam videla i srela mnogo finih ljudi i, uprkos tome što neki smatraju da se Sajam knjiga pretvorio u lakrdiju i da nema nikakvih popusta), ja uživam u toj manifestaciji i baš uvek nađem svašta lepo. Obožavam Sajam!  ❤️

Коментари

  1. Vidim da si se na Sajmu lepo provela, sve ti zavidim, posto nisam iz Beograda. :D Moja mama je mojoj kcerki kupila celu ediciju Zaboravljenih prica u Maxiju :D jer kada je dan penzionerskih popusta dobije knjigu i za 500 din umesto uobicajene cene, tako da sada bas uzivamo pred spavanje. :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To je sjajno! Kod mene bude kao i s Harijem Poterom, kupim, pa poklonim, tako da već duže vreme mogu da se pohvalim samo Palčicom.

      Избриши
  2. Divne fotografije i provereno iscrpan, koristan, sjajan izveštaj!:) Eto, sad si mi "udarila čežnju", pa imam utisak da ću do sledećeg oktobra jedva iščekati!:)
    P.S. Baš ovo izdanje "Pinokija" kupih sebi oko Nove godine, našla sam na "Kupindu" za nešto manje od 1000 din, a novo-novcijato! E, zato izbegavam antikvare na Sajmu, otkad sam počela da tražim preko Interneta, uvek nađem i više i povoljnije.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nisam ni znala za ovog Pinokija, videh da je drugarica kupila, pa se zaljubih 💖

      Избриши
  3. Ovaj drugi izveštaj sa Sajma je još bolji! Uživala sam! Hvala, Aleksandra!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala mnogo, draga Helena, ovog puta sam imala malo više vremena, pa sam duže pisala :-D

      Избриши

Постави коментар