Žena u kavezu

Kvinden i buret / Jussi Adler-Olsen

Naišla mi faza trilera, pa sam se konačno prihvatila danske senzacije, Jusija Adler-Olsena. Napisao je čitav serijal o Sektoru Q, koji se bavi starim, nerazjašnjenim slučajevima, a Žena u kavezu je prva u nizu. Počela sam bila pre nekoliko meseci njegov roman ''Bez milosti'', koji je drugi u serijalu, ali mi je bio malo konfuzan, a pošto sam Ženu dobila na poklon, htela sam onda da krenem ispočetka, kad već imam priliku. Moram reći da me ni Žena u kavezu nije odmah uvukla u priču; trebalo je neko vreme da se prilagodim, zapamtim imena likova, i onda je išlo mnogo lakše. Kao što sam pomenula, izvesno odeljenje, nazvano Sektor Q, osnovano je s namerom da kopa po nerešenim slučajevima i ima svega nekolicinu zaposlenih, kao i vrlo mali budžet. Poslanica danskog parlamenta, Merete Lingord, nestala je s trajekta (išla je s bratom u Berlin) i vremenom je interesovanje za njen slučaj splasnulo i svi su pretpostavili da se utopila. Međutim, Merete je oteta i zatočena u goloj betonskoj prostoriji, ne znajući zbog čega, s oskudnom komunikacijom s otmičarima. Dok se bori da sačuva zdrav razum i preživi, godine prolaze, bez ikakve nade da će ponovo ugledati svetlost dana. 

Vremenski tok romana nije linearan, tako da naizmenično pratimo Merete, a s druge strane, imamo policijskog inspektora Karla Merka, koji je zadužen za njen slučaj i krećemo se napred-nazad u periodu između 2002. i 2007. godine, dok se tokovi konačno ne ukrste. U pozadini glavnog, imamo i jedan sporedni slučaj, ubistvo bicikliste u parku. Osnivanje policijskog sektora Q inicirala je predstavnica Danske stranke, Piv Vestegord, koja je istakla da je neophodno rešiti slučajeve u kojima su žrtve bili članovi Danske i Liberalne stranke, te je predložila da se sektor zove Q jer je tako na izbornim listama označavana Danska stranka. Karl Merk izabran je da vodi sektor, a u rešavanju slučajeva pomaže mu Asad, tajanstveni sirijski izbeglica. U skučenom prostoru i s nedovoljnim brojem zaposlenih, Karl je prinuđen da radi s onim što ima i, naravno, na kraju uspeva da reši dodeljeni slučaj. U Karlu nalazimo još jedan od tipskih likova - promućuran, ali u neku ruku i problematičan policajac koji se, pored zločinaca, bori i sa svojim ličnim demonima. Disfunkcionalna porodica i dvojica kolega, koja su nastradala dok su bila s njim tokom akcije vezane za slučaj ubistva, čine breme kog je Karl neprestano svestan. 

Roman bih svrstala u prosečne trilere i dovoljno me je zainteresovao da pročitam još nešto Olsenovo. Identitet Meretinog otmičara sam prokljuvila ranije, ali ne smatram da je to zbog toga što sam pametnjakovićka već je do iskustva - što više trilera i krimića čitate, to vam je lakše da mnogo pre kraja odgonetnete rešenje misterije. 

Ne mogu reći da preporučujem kupovinu, pošto trilere smatram štivom za jednokratnu upotrebu i kupujem ih samo ako ih ulovim na nekim popustima (letos ste mogli da kupite prva 3 Olsenova romana za 999 dinara, što nije strašno), inače pozajmljujem iz biblioteke ili od prijatelja. Pretprošle godine Olsen je bio gost beogradskog Sajma knjiga; izdavač njegovih dela za Srbiju je Vulkan, a ovo na mojoj slici je prvo izdanje Žene u kavezu; drugo je vizuelno više uklopljeno s ostatkom serijala. Kod nas je zasad objavljeno 7 Olsenovih romana i svi pripadaju serijalu o Sektoru Q. Mislim da nije neophodno čitati knjige po redu jer se, kao i u većini ovakvih serijala, slučajevi razlikuju, a povezuju ih istražitelji koji su isti u svakoj knjizi. Engleski prevod ovog dela je The keeper of lost causes (2011.)

Коментари

  1. Viđala sam ove knjige na policama biblioteke, ali nijednu još nisam čitala. Nekako mi je iz istog žanra pre u planu da pročitam još nešto Nesbeovo, zatim trilogiju "Milenijum" i romane Dž. Rouling pod pseudonimom Robert Galbrajt.
    A pošto sam se upravo navukla na "Senke nad Balkanom" (gledam sa ogromnim zakašnjenjem, pošto u vreme premijernog emitovanja nisam imala gde da pratim), baš sam u fazonu krimi priča i misterija.:)
    Zvuči interesantno i drago mi je što ne mora baš strogo da se prati redosled objavljivanja.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар