Mlađa

''Mlađa'' Pamela Redmond Satran (ovoj ženi nikako ne uspevam da upamtim prezime)

Ovo je jedna od knjiga koje sam merkala duže vreme, ali uvek bih na Vulkanovom sajtu u mojoj korpi završili neki preči naslovi, odnosno knjige koje su me ipak interesovale više nego Mlađa. I taman sam mislila da je konačno poručim tokom sledeće kupovine, kad sam videla da se prodaje na kioscima po ceni od 399 dinara. I, takođe, ovde imamo još jedan primer gde je serija postala uspešnija i gde je nadrasla knjigu. Pogledala sam otprilike dve sezone i nikako ne stižem da ispratim naredne dve i nagledam se panorame Njujorka i Hilari Daf koja mi je preslatka (#girlcrush) 

Zbog čega me je privukla ova knjiga? Pre svega jer glavna junakinja radi u izdavačkoj kući, a ja sam naivčina koja se neretko zaleti pa kupi knjigu jer glavni lik radi u knjižari, ili je pisac, ili bibliotekar ili bilo šta što ima veze s knjigama. Drugi razlog, koji je ujedno i tema ovog romana, jeste taj što je naša junakinja, Lajza, dala najbolje godine života svom mužu i ćerki dok je jednog dana muž ne zameni za noviji model, a odrasla ćerka ode od kuće za svojim snovima. I tako se suočava s činjenicom da ženu u četrdesetim, s vrlo malo radnog iskustva, niko ne želi da zaposli, da mora da se pomuči ne bi li dobila i posao konobarice, a kamo li u izdavaštvu. Fizička i emotivna transformacija srž je ovog romana, a zaključak na koji nas navodi je da nikada nije kasno da pokušamo da preuzmemo kontrolu nad svojim životom i promenimo stvari kojima smo nezadovoljni. 

Utisci: Podeljeni. Dopala mi se sama ideja, ali mi je knjiga ostala nedorečena. Takođe, predlozi koje Lajza iznosi u cilju poboljšanja prodaje knjiga nisu po mom ukusu - mislim na njenu inovativnu ideju da korice romana Džejn Ostin budu izazovne (bolje rečeno, kičeraj), ali opet, možda bi to zaista pospešilo prodaju, a ovakvi kao ja bi morali da stave katanac na svoju firmu, na čijim izdanjima ne bi bilo čipkastih brushaltera koji izviruju. Nije loše za putovanje, plažu i slično, ali nije ni nešto što morate imati. Meni je zanimljivo to što je pisana iz perspektive četrdesetčetvorogodišnje žene (u seriji su to smanjili na 40), što je doba koje mnoge od nas tek čeka i predstavlja prijatnu promenu u poplavi romana čija je glavna junakinja u dvadesetim godinama. Izdanje mi je simpatično, na koricama su glumice iz serije, a dostupna je na Mom Kiosku. Serija mi se više sviđa, a knjizi bih dala možda 2.5 zvezdice od 5. 

Коментари