Zov kukavice


Zov kukavice - Robert Galbrajt

Nekima je činjenica da Džoana K. Rouling potpisuje (doduše, pseudonimom) ovu knjigu dovoljna da pohrle u knjižaru, tako da sam imala malih poteškoća da pronađem primerak za sebe. Ipak, sve se završilo i bolje nego što sam se nadala i postala sam vlasnica prve u nizu knjiga čiji je glavni junak privatni detektiv Kormoran Strajk. Sin slavnog rok muzičara s kojim nema nikakav odnos, osakaćen tokom rata u Avganistanu, u dugovima do guše, jedva krpi kraj s krajem da održi svoju malu kancelariju u Londonu, gde se bavi rešavanjem problema svojih malobrojnih klijenata. Veliku pomoć dobiće kada na njegova vrata zakuca Robin, mlada sekretarica poslata da mu pomogne u organizaciji (da li je slučajnost što oboje imaju ptičja imena?)

Zaplet: Pad slavne manekenke Lule Landri s prozora njenog stana izazvao je veliku senzaciju u javnosti. Policija je slučaj proglasila samoubistvom, no, žrtvin brat Džon Bristou smatra da mu je sestra ubijena i angažuje Strajka da rasvetli tu tajnu. 

Mane: Roman sadrži niz klišea:

 - Strajk i Robin su najpre podozrivi jedno prema drugom, potom se razvijaju međusobne simpatije, detektiv je zadivljen time što Robin obavlja posao za koji je plaćena (?), 
- naša vrla i privlačna Robin već ima dečka, zapravo verenika, ali im trenutno ne cvetaju ruže u vezi

- Strajk se smatra ratnim herojem jer je ostao invalid u Avganistanu, bijući tuđe bitke 

- Smrtni slučaj s početka romana na kraju biva razjašnjen zajedničkim snagama Strajka i Robin


Utisci: I pored svega navedenog, roman mi se dopao! Nisam bila nestrpljiva da saznam ko je zločinac već sam uživala u putovanju do konačnog odredišta. Dopao mi se pitki stil kojim je pisan, detalji, scena kada Robin izigrava bogatašicu u mondenskoj radnji ne bi li izvukla informacije koje im mogu pomoći u rešavanju slučaja, Strajkovo prežderavanje u Mek Donaldsu i loš osećaj koji sledi nakon toga, beskrajne krigle dum bar piva koje je popio u časovima letargije. Nije u pitanju triler već krimić - ne bih otišla toliko da ga nazovem modernom Agatom Kristi, ali nije ni daleko od toga. Na Instagramu sam videla da ljudi i nisu toliko oduševljeni, neki su pisali da je radnja razvučena (na skoro 500 strana) - razumem i njih, ali eto, moji utisci su pozitivni. 


Ova knjiga nije ni po čemu originalna, ali mi je čitanje nekako prijalo. Roulingova uspeva da me uljuljka svojim rečima i, mada mi se njen prvi izlet van sveta Harija Potera, roman Upražnjeno mesto, nije svideo, već uveliko čitam nastavak serijala o Kormoranu Strajku pod nazivom Svilena buba. Pravo štivo za jesenje dane. 

Коментари

  1. Potpuno se slažem, baš sam nekako imala osećaj da će se i tebi svideti, jer ima taj neki starmodni šmek klasičnih krimića. Mene je podsetio na Agatu Kristi, sali naravno ne mogu ga izjednačiti, nego mi više ima taj usporeni tempo i fokus na samo razmišljanje o zločinu, intervjuisanje, prikupljanje podataka, nego na neku jurnjavu i akciju. Ja čekam Sajam da se dokopam nastavaka, čula sam da su naredne dve još bolje. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Od Ivane sam dobila preporuku, a sada me i tvoj prikaz ubedio, potražiću knjigu, možda je nabavim i na Sajmu (nadam se da ću ove godine ići), a što se tiče klišea, izgleda da je to pravilo u romanima i serijama ovog tipa, ali, kao što kažeš, ne oduzima im čar. Baš sam znatiželjna kako se Džoan snalazi izvan Harijevog sveta.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probaj, pa javi utiske. I ja se nadam da ćeš ići na Sajam i pokazati šta si kupila.

      Избриши

Постави коментар